Pokud jste se na tuto stránku dostali proklikem z domény a máte o doménu zájem, zavolejte na 777 135 758, nebo napište na info(zavináč)konzultanti.cz.

Domény jsou jedním ze základních pilířů internetu.

Zaujal mě názor, že je lepší koupit si doménu za 200 Kč a dát peníze raději do marketingu, než si koupit TOP doménu. Článek psal Michal Hardyn.

Celkem mě to nadzvedlo, pak jsem si říkal – co když má pravdu? Opravdu jsou top domény nanic?

Podívejme se na domény, které válcují konkurenci:

Seznam.cz

Firmy.cz

Mapy.cz

Zbozi.cz – pravda, je č.2, porazila ji Heureka.

Sport.cz

 

Udělal SEZNAM chybu, že je koupil a nevymyslel si raději jiný název a peníze nedal do marketingu?

 

Osobně rád pracuji s TOP doménami – výhoda je, že jsme je získali před lety skoro zadarmo. A i v roce 2011, případně 2015 byla možnost přijít k top kouskům skoro zdarma – například Narozeni.cz, nebo ZdravotniPojistovny.cz.

 

Michal píše, že Kreditky.cz byly zakleté a že je to TOP doména za miliony. Myslím, že není. Kreditní karty jsou podle mě to pravé slovo, které možná zakleté nebude. Kreditky mi přijde podobně jako pohřebky – není to špatné, ale když to srovnám s kreditní karty – není co řešit.

Michal píše o Slevy.cz – že to není leader kategorie. Což se zeptat Petra Tomka (provozovatel) nakolik mu jméno domény pomáhá v jednáních a obratech? Podle mě dost.

Můj názor – TOP domény pomáhají. Nejvíce tam, kde máte na marketing desítky milionů na branding – viz Mapy.cz, Firmy.cz atd. I pokud máte menší rozpočet – dobré domény se dají koupit za desítky tisíc Kč. Například v té ceně prodávám Odhlucneni.cz, což je podle mě geniální category brand name. Já mít firmu na izolační pěnu, koupil bych.

Na DomainDay 1 jsem osobně slyšel Michala Rozhoně (VIVANTIS) vyčíslit jakou pro něj má hodnotu doména Parfemy.cz. Jednoduchost brandingu, kolik mu vynesla díky SEO, atd, atd. Došel k částce 160 mil. Kč – a dodal, že není na prodej J. Na akci eShopicta pan Hrstka z Lekarna.cz hovořil jak moc si cení domény Lekarna.cz.

A zkusme hádat, jak by dopadla Dovolena.cz, kdyby nebyla na doméně Dovolena.cz.

 

Otázka pro nás, smrtelníky, není, jestli dát za doménu miliony, ale zda dát desetitisíce.

Stejně jako bychom koupili Pohrby.cz, protože si je mohou lidé splést s Pohreb.cz. A dal bych za tu doménu více, než desetitisíce.

Jen z mě neznámého důvodu plno firem nechce dát ani desetitisíce a za marketing dávají statisíce. To mi moc hlava nebere. A stále si myslím, že základ, dobrá doména, je dlouhodobá hodnota a dříve, nebo později, se to projeví. Například na iPadu i v dubnu 2016 v prohlížeči Safari (Apple jej dle mých informací předinstalovává na všechny jejich výrobky) se zobrazuje jen název domény. A jednoduchá a výstižná doména vypadá prostě dobře.

Pokud máte zájem o pěknou doménu za rozumné peníze – ale ne super levně – najdete je na:

http://konzultanti.cz/akce-hromadny-prodej-domen

Věříme, že dobrá doména je investicí do budoucnosti.  Sám sbírám domény od roku 2004 a občas se povede udělat dobrý projekt – například Pohreb.cz, občas se to nepodaří hned. Rozhodně by asi projekt Pohreb.cz vypadal jinak, kdyby nebyl na tak dobré doméně.

Kvalita domén – úspěšný projekt se dá vybudovat i na „béčkové“ doméně. V poslední době si všímám trendu, že ty top domény, které majiteli nevynášely dostatečně, končí v rukou těch nejúspěšnějších. Například StudentAgency kupovalo Eurovikendy.cz, Dovolena.cz, Letenky.cz, atd.

Na dobrou doménu se dobře dělá marketing – lehce se pamatuje, dobře vypadá na vizitce a ušetří se na vysvětlování co na doméně je (co byste čekali na domény Granit.cz, nebo pohřební-služby.cz?). Krutě řečeno – do propagace těchto domén investuje celá společnost a vtlouká do nás jejich obsah od útlých dětských let.

Byly doby, kdy lidé často psali co hledají přímo do URL řádku (tam, co bývá v ČR nejčastěji www.seznam.cz). Nyní víc a víc používají vyhledávače. Tipuji, že asi bude klesat tato samovolná návštěvnost domén, zato poroste jejich potenciál pro budování značky.

Možná byste se divili, jak kvalitní domény jsou ještě neobsazené – a s tím můžeme pomoci.

Stejně jako s převodem domén – jeden z našich klientů nemohl převést 2 roky svoji silně na billboardech i na internetu propagovanou doménu – zasílal prý správně podepsané papíry registrátorovi a nic. Na převod .cz domény s naší asistencí postačilo několik desítek minut a účast jak původního držitele domény, tak budoucího držitele.

Domény Archimedes.cz, PatrovaPostel.cz, Predsine.cz, Tax.cz.cz a další hezké kousky již našly své nové majitele, kterým přejeme hodně štěstí!

Nyní hledáme partnery na projekt, případně kupce, na domény Bolton.cz, VanocniVecirek.cz, www.FMCG.CZ, www.Stit.cz a www.Odhlucneni.cz. Pokud máte zájem, prosím kontaktujte nás:

Kontaktní formulář
 

cforms contact form by delicious:days